تعلیم و تربیت

به نام خدا

وقتی که در پاسخ یکی از شما دانشجویان عزیزم گفتم که من همه بچه هایم را دوست دارم و خصوصا با این عده هرکدام دست کم یکبار دعوا کرده ام، شاید بعضی ها باورتان نشد. نمونه اش همین مرتضی!

بماند که همه کمابیش مرا و روش مرا می شناسند ومی دانند که در کار با من باید متوجه چوب معلمی من(!!!) هم باشند.

این مقدمه را گفتم تا مرتضی را دعوا کنم:

-تعلیم و تربیت یک فرآیند به هم پیوسته است.

-در یک رابطه دراز مدت هرگز نباید به شعور مخاطب توهین کرد.

-نباید دروغ گفت و نباید نقش بازی کرد.

مرتضی! لطفا وقتی کاری کردی تا نگفته ام عوضش نکن خصوصا، خصوصا و خصوصا پستی را که گذاشتی حذف نکن و در شرایط بسیار استثنایی اگر حذف کردی دلیلش را برای مخاطب بیان کن.

ممنون.   

نظرات 20 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 ب.ظ

به نام خدا
آدمی زاد بایستی از گذشته درس عبرت بگیره، بچه ها چوب استاد بد دردی داره، بارها چوبشو خوردم ولی یه بار که فکر می کردم استاد داره باهام شوخی می کنه، غافلگیر شدم و کبود شدم. تو این کار هم بدنمو آماده کردم اما استاد یه کمی بی انصافی کردین، آیا با شناختی که از من دارین واقعاً فکر می کنید دروغگو هستم و نقش بازی می کنم؟
و اما یادداشت را حذف نکردم بلکه بدون اجازه منتقلش کردم به چرکنویس ها تا سر فرصت ازتون کسب اجازه کنم. هرگز به شعور کسی توهین نکردم. احساس کردم وبلاگ شلوغه، امّا دلیل اینکه این کار رو کردم حرف خودتون بود. اول اینکه نباید خود مختار عمل کنم، دوم اینکه باید پایبند به قوانین شما باشم و سوم اینکه اگه اینگونه حس تنوع طلبی راه و رسم غربی هاست من به عنوان یک ایرانی که آوای سازندگی وطن را سر می دهم نبایستی دنباله رو آنها باشم چون تجربه ی چند سالتون تو مونرئال اینارو توی ذهنم تدائی کرد.
استاد به جرم خود اعتراف می کنم، آماده چوب خوردنم، آروم بزنید.
حال من الباب تکلیف چه کنم؟ پست و وبلاگ را به فرمت صبح بازگردانم؟

به نام خدا
خودت را باید جای مخاطب بگذاری-آن وقت متوجه می شوی.

۱۳ پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:42 ب.ظ

به نام خدا
استاد دوست داریم

به نام خدا
ممنون.

مرتضی جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ

به نام الله
1- استاد اجازه می خوام نظر حسین رو حذف کنم و به قول خودش چند روز یه بار 2تا از سوالاشو به اسم خودش وارد کنم؟
2- من به عنوان یه مخاطب از ظاهر زیبا بیشتر خوشم میاد. رئیس شمایید و هرچی شما بگین. باز می پرسم وبلاگ رو به شکل صبح تغغیر بدم؟
3- نگفید آیا از نظرتون من یه دروغگو هستم که داره نقش بازی می کنه؟
4- به نظرم اگه عنوان "خبر1-از مرتضی صفردوست" را به "عکس سرباز وظیفه، میثم قاسمی-خبر از محسن محقق" تغییر دهیم بهتره چون فکر کنم بعضی از تازه واردها ایطوری بیشتر ازش بازدید می کنن.
5- کاش جای مهموناتون بودم، مزه مرغی که واسمون درست کردین هنوز زیر دندونامه

به نام خدا
۱-نظرش باشد (چیزی را حذف نکن) همانها را بانام او آپ کن.
۲-الان که این طوره-همین طور باشه.
۳-نه به این شدت! همه به یه معنی داریم نقش بازی می کنیم.بیشتر کنکاش نکن.
۴-تفاوت دقیقا اینجاست! ما الزاما به خاطر کلیک بازدید کنندگان کار نمی کنیم.از تعارف باید کم کرد و بر مبلغ افزود! مثل بسیجی های اوایل جنگ.از پدرت بپرس-حتما می داند.
۵-نوش جان! دوست داشتم ماه رمضان در طول ترم می بود و یکی مثل تو پررو(!) باعث دعوت می شد و ... یادش بخیر.
کلاس خوبی بود نه؟
خدا حافظ

حسین جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ب.ظ

راستی مرتضی اون عکسی رو که واست فرستادم پیش خودت نگه دار .از درخواستم پشیمون شدم.بعدا واست توضیح میدم

مرتضی جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 ب.ظ

به نام الله
استاد پیرو پیشنهاد حسین من هم آمادگیمو در تشکیل کلاس کنکور آلی اعلام می کنم. پارسال به خواست مهدی صابریان کلاسی حدود 10 نفر برگزار کردم و تجربه هایی هم کسب کردم. حال به چند دلیل می خوام تو این کار حسین رو همراهی کنم: علاقه زیادم به شیمی آلی، دینم به سمنان و دانشگاه سمنان، اینکه همه دوستام و هم دانشگاهی هام ارشد قبول بشن، کسب تجارب بیشتر و ...
از لحاظ هزینه مثل حسین باهاشون مدارا می کنم و دیگر اینکه بجز روزهای یکشنبه و سه شنبه هر روز دیگه ای باشه می تونم بیام (چون خودم کلاس دارم)

به نام خدا
آفرین مرتضی
پس یک آگهی درست بزن دیگه.
ممنون

۱۱۰ جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ب.ظ

استاد تنها
مردی که در مرتبه پایین قدرت قرار دارد،با ترفندی آسان تر می تواند به مقامات بالاتر راه یابد تا با زور . نیکلو ماکیاولی
1- حریف سازی وتک روی
2-خبرسازی و ماجراجوی
3-ساده سازی
4- عمل گرای* قابل توضیح*
5- حکمرانی متهورانه

به نام خدا
البته باید تعریف قدرت مشخص شود.
ونکته اساسی این جاست!

۱۱۰ شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:30 ق.ظ

جایگاهی که چند ین نفر خواستار رسیدن به آن هستند. و برای رسیدن به آن با همدیگر رقابت مکنند/

رسا نیست. مثلا قدرت اسید فلوریدریک بیشتر است یا سولفوریک؟
باید بسیاری پارامترها برای بحث مشخص گردند مگر این که به صاحب سخن نگاه کنیم نه به سخن.
که معمولا این کار را می کنیم.
تازه باز هم به عرایضی که کردم باید توجه شود.
اما طنز ماجرا اشتباه تایپی شماست که شاید با ایهام ایجاد شده بتوان با تسامح گذر کرد.

حسین شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ق.ظ

خوبه مرتضی.
به تو هم میگم: اگه بخواهیم کلاس کنکور برگزار کنیم باید از لحاظ قانونی تایید شده باشه.یعنی تا اونجا که من فهمیدم این جور کلاسها رو نمیشه داخل دانشگاه برگزار کرد.ولی واسه آموزشگاههایی مثل جهاد دانشگاهی میشه این کارو انجام داد.یه قرار بزار با هم صحبت کنیم.اگه میل هم بزنی قبولت دارم

۱۱۰ شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ب.ظ

رقابت نکنند/////

به نام خدا
یا
رقابت می کنند؟///

مرتضی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام استاد
برای آگهی کلاس کنکور باید حسین رو ببینم تا باهاش هماهنگ کنم.
متن کلبه ۸۴ با خودتون من چیزی به ذهنم نرسید. می دونم بلدید چه جور متن رو وارد کنید.
به قول حسین وبلاگ نیاز به یه حال اساسی داره

به نام خدا
برخی فرق اسما عرفانی-برای میانبر زدن و ظاهر عارفانه پیدا کردن به مثلا حشیش متوسل می شوند.
سوال: ظاهر عرفانی به هر قیمتی زیباست؟
جواب: نه.
سوال: ملاکهای حال اساسی کدامند و حال اساسی را چگونه باید ایجاد کرد؟
جواب: ...

استاد شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:25 ب.ظ

به نام خدا
مرتضی
تاریخ پستها را جابجا نکن.
ممنون

۱۳ شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:42 ب.ظ

به نام خدا
میلاد با سعادت کریم اهل بیت بر همگان مبارک
اگر اشکالی در تایپ هست فکر کنم ایراد از ویندوز من باشد خیلی شرمنده
اقا مرتضی شما هر چی دوست داری به ما بگو{چه اقا چه خانم}
برعکس شما من از کل کل بدم میاد
ما هنوز یک جای خوب برای نظر دادان پیدا نکردیم
یا حق

به نام خدا
شما که هنوز خودتان را نه معرفی کرده اید و نه سال ورودتان را گفته اید و تازه یکی از پرکارترین همکاران وبلاگ هستید و هی (یعنی دائما) نظر می دهید و (البته کار بقاعده ای می کنید) باز هم می گویید کجا نظر بدهم؟
مرتضی! یک تالار برای ۱۳ به تنهایی بساز!!
ممنون

مرتضی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ب.ظ

اصلا دلم نمی خواد تاریخ پست ها رو عوض کنم اما اگه بخوایم نظم و تربتیب رو رعایت کنم مجبورم. هیچ راه دیگه ای نیست.
فکر میکردم قبلا گفته بودم اما اشتباه کردم
واسه آقای ۱۳ می سازم

بسمه تعالی
تاریخ پستها عوض نشود.در موارد بسیار ضروری برای تعویض ترتیب آنها حفظ گردد.

مرتضی شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:59 ب.ظ

استاد خیلی وقت پیش می خواستم بگم عکستونو بزارین به عنوان لوگو تا حالشو ببریم اما هی یادم می رفتم
در راستای پیشنهاد خانم حبیبی بگم زمانی که مدیر گروه بودین تو دفترتون یه عکس تکی و خوشگل ازتون گرفتم
نه نگین و اجازه بدین بعنوان لوگو وارد وبلاگ کنم.

به نام خدا
عکس ما با شما زیباست.
فعلا عکسهای جمعی بفرستید.
در بینشان این عکس مرا هم بگذارید ولی نه به عنوان لوگو.
ممنون.

۱۳ شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ

به نام خدا
البته استاد به موقع مشخصات ما هم معلوم میشه
از این که گفته بودم یک جای خوب واسه نظر دادن پیدا نکردیم منظورم این بود که شما اذیت نشید نه چیز خاص دیگری .
استاد شما را و همکاران شما را هم به خاطر شما دوستداریم
یا حق

خیییلی ممنووونم!

مرتضی یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:12 ب.ظ

استاد به قول خودتون که می گفتین موقع درس خوردن هرجا که دستتون می رسه شخم نزنین من هم خیلی ور رفتم تا ترتیب رعایت بشه ولی تاریخ پست ها عوض نشه اما نشد که نشد.
ضعفه برنامه نویسی وبلاگه مخصوصا اینکه نمیشه مطالب رو طبقه بندی کرد
حالا پیگیر میشم شاید راهی بود اما اگه نبود یا باید از هرجا که دستم می رسه شخم زنی کنم یا با یعنی ذکر تاریخ واقعی پست به همین منوال ادامه بدم.

حسین یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ب.ظ

اصل رقابت چیز خوبیست
چون میتونه نتیجه خوبی واسه بچه ها داشته باشه.

۱۱۰ یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:08 ب.ظ

به نام خدا

واقعیت این است که همه زورگو شده ایم و زورپذیر، استاد و دانشجو و مسوول و توده و تحصیل کرده و عامی و ... نداریم. پارتی بازی، باند بازی، رانت خواری و ... مصادیق بارز زورگویی و تمکین به زورند.
مردی که در مرتبه پایین قدرت قرار دارد،با ترفندی آسان تر می تواند به مقامات بالاتر راه یابد تا با زور . نیکلو ماکیاولی

به نام خدا
به شخصی گفتند که چرا نماز نمی خوانی گفت آخر در قرآن نوشته شده که وای بر نمازخوانها!

مرتضی چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:59 ب.ظ

سلام استاد
یه سر به قسمت یادداشت های چرکنویس بزنید
اگه خواستید یادداشت را وارد وبلاگ کنید
یا علی

بسمه تعالی
مراتب همان است که فرموده ایم!!!
امضا استاد

مرتضی شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام
استاد شما نظرهارو خیلی راحت می خونید و در بعضی موارد در جواب نظرها کارهایی رو به من می سپارید مثل ساخت کلبه ها و ...
می خوام بگم من کلی باید بگردم تا جوابهایی که مخاطبتون منم رو پیدا کنم واسه همین بعضی هاشو چند روز بعد انجام می دم
پیشنهاد من اینه که فرمایشاتتون رو توی یادداشت جدید یا کم طرفدار بهم بدین
شما چی میگید؟
یا علی

به نام خدا
لطفش به همینه!
اگر ندیدی تکرار می کنم.
ممنون
استاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد