گفتاری از گاندی

من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان‌ صفت باشم ،
من می توانم تو را دوست داشته یا ازتو متنفر باشم،
من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم،
چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است.

و تو هم به یاد داشته باش:من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى ، من را خودم از خودم ساخته‌ام،
تو را دیگرى باید برایت بسازد و تو هم به یاد داشته باش
منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است،
تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان
و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى
و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه
ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى.می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم.می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم ،
چرا که ما هر دو انسانیم.این جهان مملو از انسان‌هاست ،
پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد.تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم،
قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است.دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند،
حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند،
دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم،
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت،
نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى،
من قابل ستایشم، و تو هم.یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد
به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى
همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت،
اما همگى جایزالخطا.

اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى،
نامت را انسانى باهوش بگذار

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ب.ظ http://persiansong.blogsky.com

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=947

همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=947
http://www.oxinads.com/?i=947

ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

غریب آشنا شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ب.ظ

سلام عیدتون مبارک

این شد یه پست درست و حسابی .... البته ببخشیدا !!!!!!!

آخه اون مکاتب فکری رو که خیلی وقته قدیمی شده و تو بیشتر وب ها هم می شه دید. باز هم ببخشیدا !!!!!!!!!

اجازه ؟؟؟

من فکر می کنم اگه هر پستی که گذاشته می شود با یه حدیث از حضرت علی (ع) و یا یکی از حکمت های ایشون زینت داده بشه .... خیلی خوب می شه البته این فقط یه پیشنهاده .

این پیشنهاد یه روز قبل از عید غدیر مطرح شده ... به فال نیک بگیرید ...... با تشکر

۱۳ یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:33 ب.ظ

به نام خدا
استاد من منظور گاندی رو خوب نمیفهمم یعنی چی؟ منظور این است که ما باید نسبت به هم بی تفاوت باشیم؟ یا منظورش این است که ما باید با کمبودها و نقص های یک دیگر بسازیم؟پس این وسط امر به معروف ونهی از منکر چی میشه
یک جوری یاد جملات دشمنان خدا افتادم که میگفتند قران ما را بس است.
البه که همانطور گاندی گفت هرکس یک نظری دارد به نظر من صفات بدی که گاندی شمرده است صفات انسانی نیست بلکه صفات شیطانی است که انسان ها استعداد کسب انها را دارند
استاد برداشت شما از صحبت های گاندی چیست
خیلی ممنون

به نام خدا
نه! هیچ یک از منظورهای بالا را ندارد!
منظورش این است که فضولی نکنیم. کور خود نباشیم و بینای دیگران.
مثل عاشقها نباشیم که حقایق را نبینیم.
بگذاریم امر به معروف و نهی از منکر در اعمالمان و نه لقلقه زبانمان باشد.
اگر قرار باشد زهد بفروشیم و ریا کنیم به کار همکاری نداشته باشیم بهتر است.
البته فراموش نکنیم گاندی در جامعه ای شبیه ما می زیست.
نسخه برای جامعه دیگر متفاوت است.
استاد

۱۳ دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:14 ب.ظ

به نام خدا
mer30

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد